Regulamin Strony

§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
 
  1.  Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z usług oferowanych przez Prosperita spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Białymstoku, zwaną w dalszej części Regulaminu – Prosperita sp. o. o., w serwisie internetowym www.prosperita.pirol.pl , zwanym w dalszej części Regulaminu – Sklepem Internetowym.
  2. Regulamin określa: zasady składania i realizacji zamówień; prawa i obowiązki stron; zakres odpowiedzialności Sprzedawcy oraz informacje porządkowe.
  3. Właścicielem i administratorem Sklepu Internetowego działającego pod adresem www.prosperita.pirol.pl jest Prosperita spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Porosłach przy ul. Wierzbowej 57 (16-070 Choroszcz), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000195631, REGON 051980740, NIP 9661542719, kapitał zakładowy 69 500,00 zł.
  4. Regulamin stanowi integralną część Umowy Sprzedaży i obowiązuje obie strony, jeśli nie uzgodnią one na piśmie odmiennych postanowień. 
  5. Warunkiem złożenia Zamówienia jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Klient składając Zamówienie akceptuje treść Regulaminu.
§ 2. SŁOWNIK.
 
  1. SPRZEDAWCA / USŁUGODAWCA – Prosperita spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Porosłach przy ul. Wierzbowej 57, 16-070 Choroszcz wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000195631, REGON 051980740, NIP 9661542719,., prowadząca sklep internetowy pod adresem www.prosperita.pirol.pl
  2. KLIENT / KUPUJĄCY / USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, w tym konsument, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, która zamierza zawrzeć lub zawarła Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  3. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Towaru lub Usługi zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego,
  4. TOWAR – rzecz ruchoma dostępna w ofercie Sprzedawcy będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, wykonana na podstawie Zamówienia i innych szczegółowych uzgodnień pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
  5. ZAMÓWIENIE – złożone w formie pisemnej, elektronicznej lub za pośrednictwem Formularza Zamówienia indywidualne zlecenie dotyczące zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru lub Usługi.
  6. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów lub Usług do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  7. SKLEP INTERNETOWY – Sklep Internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: www.prosperita.pirol.pl
  8. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  9. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta. 
  10. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
  11. KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz.U.2020.1740).
  12. KONSUMENT – Klient będący osobą fizyczną będący konsumentem w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
  13. PISEMNE POTWIERDZENIE/PISMO SPRZEDAWCY/PISMO KLIENTA – podpisane Pismo Sprzedawcy lub Klienta, jak również zawarte w wiadomości przesłanej za pomocą poczty elektronicznej (e-mail) podpisane, ale bez konieczności opatrzenia go bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu, o którym mowa w art. 78 § 2 Kodeksu Cywilnego.
  14. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  15. REGULAMIN – niniejszy regulamin.
§ 3. KORZYSTANIE ZE SKLEPU INTERNETOWEGO I USŁUGI ELEKTRONICZNE DOSTĘPNE W SKLEPIE INTERNETOWYM.
 
  1. Do korzystania ze Sklepu Internetowego w tym przeglądania asortymentu i składania zamówień na Towary, niezbędny jest: a) komputer lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do sieci Internet i zainstalowaną przeglądarką internetową z włączona funkcją zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript; b) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
  2. Klient uprawniony jest i zobowiązany do korzystania ze Sklepu Internetowego zgodnie z prawem, dobrymi obyczajami i jego przeznaczeniem oraz do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
  3. Klient zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu Internetowego, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu Internetowego lub jego elementy techniczne, w tym od dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  4. Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilność Sklepu Internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  5. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter. Korzystanie z tych Usług Elektronicznych przez Usługobiorcę jest nieodpłatne.
  6. Założenie i korzystanie z Konta wymagają rejestracji w Sklepie Internetowym. W tym celu należy wypełnić formularz rejestracyjny, podając imię i nazwisko Usługobiorcy lub nazwę firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres e-mail, numer telefonu kontaktowego oraz hasło, zaakceptować Regulamin oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do nawiązania, ukształtowania treści, 3 zmiany, rozwiązania i prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną oraz do realizacji Zamówień Klienta. W wypadku Usługobiorców niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
  7. Po zarejestrowaniu się w Sklepie Internetowym każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym.
  8. Korzystanie z Formularza Zamówienia wymaga posiadania aktywnego Konta, ma charakter jednorazowy i rozpoczyna się z chwilą dodania pierwszego Towaru do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia poprzez Formularz Zamówienia wymaga podania Towaru/ów, ilości Towaru/ów, adresu i sposobu dostawy, sposobu płatności oraz kliknięcia pola „Zamawiam i płacę”. Samodzielna modyfikacja wprowadzanych danych możliwa jest do chwili zakończenia składania Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia, które następuje z chwilą kliknięcia pola „Zamawiam i płacę”.
  9. Konto jest Usługą Elektronicznymą świadczoną przez czas nieokreślony w sposób ciągły. Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej bez wskazania przyczyny poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: prosperita@pirol.pl lub też pisemnie na adres: Porosły, ul. Wierzbowa 57, 16-070 Choroszcz. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia otrzymania oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia), chyba że strony ustalą krótszy termin wypowiedzenia.
  10. W przypadku Usługobiorców będących jednocześnie Konsumentami, Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej, gdy Usługobiorca obiektywnie rażąco albo uporczywie narusza Regulamin, w szczególności gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym, po bezskutecznym co najmniej jednokrotnym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia otrzymania przez Usługodawcę Usługobiorcy oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
  11. W wypadku Usługobiorców niebędących jednocześnie Konsumentami, Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyny poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
§ 4. PRZYJĘCIE ZAMÓWIENIA I ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY.
 
  1. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o produktach dostępnych w asortymencie Sprzedawcy, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  2. Klient może złożyć Zamówienie poprzez Formularz Zamówienia dostępny w Sklepie Internetowym przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.
  3. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz na terytorium Unii Europejskiej.
  4. W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien dodać do „Koszyka” Towar, który zamierza kupić. Dodanie produktu do „Koszyka” nie jest równoznaczne ze złożeniem zamówienia. Towary mogą być dodawane lub usuwane z „Koszyka”.
  5. „Koszyk” umożliwia Klientowi zarządzanie zamawianymi Towarami oraz przeliczanie wartości zamówienia.
  6. Aby dokonać zamówienia, należy dodać do „Koszyka” wybrane przez siebie Produkty, określić rodzaj wysyłki i formę płatności, a następnie wybrać opcję „zamawiam i płacę”, a także postępować zgodnie z podanymi wskazówkami.
  7. Po złożeniu prawidłowego zamówienia, zamówienie uważa się za przyjęte. Zamówienia złożone w ten sposób są potwierdzane mailowo poprzez przesłanie do Klienta Pisemnego Potwierdzenia przyjęcia Zamówienia na adres podany przez Klienta adres. Za chwilę zawarcia umowy uznaje się wysłanie do Kupującego Pisemnego Potwierdzenia z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia.
  8. Wszelkie późniejsze zmiany Zamówienia wymagają Pisemnego Potwierdzenia drugiej strony. Jeśli późniejsza zmiana Zamówienia pociągać będzie za sobą obowiązek zapłaty kwoty pieniężnej przekraczającej kwotę wskazaną w pierwotnym Zamówieniu, Sprzedawca przyjmie Zamówienie do realizacji po Pisemnym Potwierdzeniu przez Klienta, że wie o tym obowiązku.
  9. Zamówienia niespełniające wymogów określonych niniejszym Regulaminem lub nieopłacone, nie będą realizowane i zostaną usunięte w ciągu 30 dni licząc od dnia ich złożenia.
§ 5. CENY I PŁATNOŚCI.
 
  1. Ceny produktów wskazanych na stronie internetowej www.prosperita.pirol.pl zawierają podatek VAT i podawane są w złotych polskich; nie zawierają natomiast kosztów dostawy.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na Zamówienia już złożone – cena Towaru uwidoczniona w chwili składania Zamówienia jest wiążąca dla obu stron i nie ulegnie zmianie.
  3. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności: a) przelew bankowy w formie przedpłaty na rachunek Sprzedawcy wskazany w potwierdzeniu Zamówienia; b) płatności elektroniczne i płatność kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Tpay.
  4. Warunkiem przyjęcia zamówienia do realizacji w przypadku wyboru formy płatności innej niż płatność za pobraniem jest uprzednie dokonanie płatności za zamówiony Towar.
  5. Akceptacja Regulaminu oznacza wyrażenie zgody przez Klienta na otrzymywanie faktur VAT albo paragonów fiskalnych drogą elektroniczną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie, na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej. Faktury VAT albo paragony fiskalne przesyłane drogą elektroniczną będą zapisane w formacie PDF. Klient w każdej chwili może złożyć oświadczenie o niewyrażeniu zgody na otrzymywanie faktur VAT albo paragonów fiskalnych drogą elektroniczną, jednakże złożenie takiego oświadczenia po dokonaniu wysyłki Towaru przez Sprzedawcę skutkować będzie koniecznością pokrycia przez Klienta kosztów doręczenia faktury albo paragonu. Doręczenie faktury albo paragonu nastąpi tym samym sposobem dostawy, który wybrano dla dostawy Towaru.
  6. Zobowiązania Klienta wynikające z umowy sprzedaży Towarów utrzymują się do momentu uiszczenia całości należności za Towar oraz Kosztów dostarczenia Towaru.
§ 6. KOSZTY, TERMINY I SPOSOBY DOSTAWY.
 
  1. Termin realizacji zamówienia jest wskazany przy danym Towarze i dotyczy wysyłek realizowanych na terenie Polski. Czas realizacji zamówienia na Towary zamówione w Sklepie Internetowym jest czasem przybliżonym i orientacyjnym i wynosi od 1 do 14 dni roboczych.
  2. Termin na dostawę Towaru biegnie od dnia wysłania do Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. Przesyłając do Klienta potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji, Sklep Internetowy może poinformować Klienta o przewidywanym terminie dostawy.
  3. Klient jako formę dostawy może wybraća
    a. odbiór przez Klienta pod adresem wskazanym w zamówieniu złożonym przez Klienta;
    b. odbiór przez osobę trzecią wskazaną przez Klienta, pod adresem wskazanym przez Klienta;
    c. odbiór przez Klienta w wybranym sklepie stacjonarnym prowadzonym przez Prosperita sp. z o. o. na terenie Polski, lista sklepów stacjonarnych znajduje się na stronie internetowej www.prosperita.pirol.pl.
  4. W przypadku wyboru przez Klienta osoby trzeciej na adres wskazany przez Klienta, wówczas płatność za zamówienie musi być zrealizowana przed wysłaniem Towaru do Klienta. Klient akceptuje, że przy tak określonym sposobie dostawy Towar zostanie wydany tylko i wyłącznie osobie wskazanej przez Klienta.
  5. Wszelkie zamówienia, które zostały opłacone przez Klienta przed terminem dostawy, zostaną wydane tylko i wyłącznie Klientowi lub osobie wskazanej przez Klienta w złożonym zamówieniu.
  6. Doręczenie przesyłki, zawierającej zamówiony Towar, na adres wskazany przez Klienta zostanie zrealizowane w dzień roboczy za pośrednictwem firmy kurierskiej. Dane firmy kurierskiej wskazane są w Sklepie.
  7. Próba doręczenia przesyłki następuje trzy razy. Po trzeciej nieskutecznej próbie doręczenia przesyłki, Towar zostanie zwrócony do Sprzedawcy. O zwrotnym przekazaniu Towaru do Sprzedawcy Klient zostanie powiadomiony poprzez wysłanie do niego korespondencji na adres poczty elektronicznej podany w zamówieniu. W odniesieniu do Towarów, w których formą zapłaty była płatność przy odbiorze, po trzeciej nieskutecznej próbie dostarczenia przesyłki, zamówienie złożone przez Klienta zostaje automatycznie anulowane.
  8. W przypadku, gdy jako sposób dostawy zostanie wskazany odbiór w wybranym sklepie stacjonarnym prowadzonym przez Prosperita sp. z o. o., Klient zostanie poinformowany drogą mailową lub telefoniczną o dostarczeniu zamówionego Towaru do sklepu stacjonarnego. Klient ma obowiązek odebrać Towar z wybranego przez siebie sklepu stacjonarnego w ciągu 7 dni od dnia otrzymania informacji. W przypadku nieodebrania Towaru przez Klienta we wskazanym terminie, zamówienie zostaje anulowane. O anulowaniu zamówienia Klient zostanie powiadomiony poprzez wysłanie do niego korespondencji na adres poczty elektronicznej podany w zamówieniu. W odniesieniu do Towarów, w których zapłata nastąpiła z góry, zwrot zapłaconej kwoty nastąpi w terminie 21 dni, w formie w jakiej została uiszczona.
  9. W przypadku zamówień dla których Klient wybrał dostawę za granicę, czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu, o czym Klient zostanie poinformowany w czasie składania zamówienia. 
  10. Koszty dostawy Towaru ponosi Klient.
  11. Koszty dostawy są wskazanie na stronie internetowej Sklepu Internetowego przy składaniu zamówienia.
  12. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie lub brak dostawy, jeśli będą one skutkiem wystąpienia tzw. siły wyższej, tj. wystąpieniem jakichkolwiek zdarzeń zewnętrznych, niemożliwych do przewidzenia i do uniknięcia, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności i znajdują się poza kontrolą Sprzedawcy. W szczególności za siłę wyższą uważa się powodzie, trzęsienia ziemi lub inne katastrofy naturalne, wojnę, ataki terrorystyczne, strajki, pandemie, stany wyjątkowe, przerwy w dostawach mediów lub brak funkcjonowania środków transportu.
  13. Jeżeli wysyłka Towaru zostaje opóźniona na wniosek lub z winy Klienta to przechowanie Towaru odbywa się na koszt i ryzyko Klienta. W takim przypadku zawiadomienie o gotowości wysyłki równa się wysyłce.
  14. Ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Klienta z chwilą wydania Towaru spedytorowi, przewoźnikowi, firmie kurierskiej lub osobie oddelegowanej przez Klienta do odbioru zamówienia. W przypadku Klienta będącego Konsumentem ryzyko, o którym mowa w zdaniu pierwszym przechodzi tylko wtedy, gdy Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez Klienta.
  15. Zaleca się, aby Konsument, w miarę możliwości po dostarczeniu przesyłki, sprawdził stan towaru, jak również w obecności przedstawiciela podmiotu realizującego dostawę sporządził odpowiedni protokół. Sprawdzenie przesyłki ułatwi i przyspieszy dochodzenie ewentualnych 6 roszczeń od podmiotu odpowiedzialnego w przypadku mechanicznego uszkodzenia przesyłki powstałego w trakcie transportu. W razie stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych przesyłki się, aby Konsument skontaktował się w miarę możliwości, w jak najkrótszym czasie ze Sprzedawcą telefonicznie na numer: +48 605 500 561 lub e-mailowo na adres: prosperita@pirol.pl.
  16. Kupujący który nie jest Konsumentem po dostarczeniu przesyłki, powinien sprawdzić stan towaru, jak również w obecności przedstawiciela podmiotu realizującego dostawę sporządzić odpowiedni protokół. W razie stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych przesyłki powstałych w trakcie transportu, klient powinien sporządzić protokół szkody i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą telefoniczni: +48 605 500 561 bądź na adres e-mail: prosperita@pirol.pl.
§ 7. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY PRZYSŁUGUJĄCE KONSUMENTOWI.
 
  1. Postanowienia niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do Klientów będących Konsumentami.
  2. Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem: a) kosztów dostawy przekraczających koszt najtańszego sposobu dostawy oferowanego przez Sprzedawcę – w sytuacji, gdy Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy oferowany przez Sprzedawcę; b) bezpośrednich kosztów zwrotu rzeczy.
  3. Termin do odstąpienia od umowy, w wykonaniu której następuje wydanie Towaru rozpoczyna się od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią, inną niż przewoźnik, a w przypadku pozostałych umów – termin do odstąpienia od umowy biegnie od dnia jej zawarcia.
  4. Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie można wysłać również za pośrednictwem poczty elektronicznej podając dane niezbędne do identyfikacji umowy, której odstąpienie ma dotyczyć (dane osobowe oraz numer zamówienia lub umowy), w tej sytuacji Sprzedawca niezwłocznie potwierdza otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu przesyłając wiadomość na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej. Oświadczenie można również złożyć osobiście w dowolnym sklepie stacjonarnym prowadzonym przez Prosperita sp. z o. o.
  5. Dla zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
  6. W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezwartą. Strony obowiązane są do zwrotu tego, co wzajemnie świadczyły. Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności w sposób, w jaki zapłata została dokonana, chyba że Klient wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu.
  7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych od Konsumenta płatności do chwili otrzymania rzeczy lub do chwili dostarczenia Sprzedawcy przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy na zasadach opisanych w niniejszym paragrafie, jest on zobowiązany do zwrotu Towaru objętego umową w stanie niezmienionym. Zwrot powinien nastąpić nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy poprzez wysyłkę towaru na adres: Prosperita sp. z o. o., Porosły, ul. Wierzbowa 57 16-070 Choroszcz lub zwrotu osobiście w dowolnym sklepie stacjonarnym prowadzonym przez Prosperita sp. z o. o.
  9. Konsument korzystając z prawa odstąpienia, o którym mowa w postanowieniach niniejszego paragrafu, może zwrócić przedmiot umowy, w terminie wskazanym w ust. 7, w każdym sklepie stacjonarnym prowadzonym przez Prosperita sp. z o. o. na terenie Polski.
  10. Zaleca się, aby Konsument, w miarę możliwości, w przypadku odstąpienia od umowy na podstawie postanowień niniejszego paragrafu, dokonał zwrotu towaru z paragonem oraz w oryginalnym opakowaniu. Ułatwi to weryfikację odesłanego Towaru.
  11. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U.2020.287), w szczególności i w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  12. Powyższe uregulowania nie ograniczają praw Konsumentów wynikających z ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U.2020.287) oraz z Kodeksu Cywilnego.
§ 8. DODATKOWE PRAWO ZWROTU.
 
  1. Niezależnie od ustawowego prawa do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w § 7, jeżeli Klient, niebędący Konsumentem, z jakichkolwiek powodów, nie jest zadowolony z zakupów dokonanych za pośrednictwem www.prosperita.pirol.pl, może zwrócić zakupione Towary w ciągu 14 dni od ich otrzymania.
  2. W przypadku skorzystania z Klienta z dodatkowego prawa zwrotu, Klientowi nie przysługuje zwrot kosztów dostawy.
  3. W celu dokonania bezpłatnego zwrotu Towarów, na podstawie niniejszego paragrafu, Klient powinien zawiadomić Sprzedawcę e-mailowo na adres: prosperita@pirol.pl, listownie na adres: Prosperita sp. z o. o. Porosły, ul. Wierzbowa 57 16-070 Choroszcz lub telefonicznie pod numer: +48 605 500 561, wypełniając udostępniony na stronie internetowej Sklepu formularz zwrotów.
  4. W razie skorzystania z dodatkowego prawa zwrotu, Klient ponosi koszty odesłania Towaru.
  5. Klient, niebędący Konsumentem, po zawiadomieniu Sprzedawcy powinien niezwłocznie zwrócić zamówiony wraz z oryginalnym opakowaniem, metką i paragonem. Towar poprzez wysyłkę na adres: Prosperita sp. z o. o. Porosły, ul. Wierzbowa 57 16-070 Choroszcz lub osobiście. 
  6. Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o skorzystaniu przez Klienta z dodatkowego prawa zwrot, zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności w sposób, w jaki zapłata została dokonana, chyba że Klient wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu.
  7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych od Klienta płatności do chwili otrzymania rzeczy lub do chwili dostarczenia Sprzedawcy przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Klient ponosi koszty wysyłki rzeczy do Sprzedawcy.
  9. W przypadku zwrotu kilku Towarów otrzymanych w jednej przesyłce, Klient powinien zwrócić Towary również łącznie w tej samej przesyłce. 
  10. Skorzystanie z dodatkowego prawa zwrotu opisanego w niniejszym paragrafie, jest dobrowolne i zależy od woli i decyzji Klienta.
  11. Powyższe uregulowania nie ograniczają praw Konsumentów wynikających z ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U.2020.287) oraz z Kodeksu Cywilnego.
§ 9 POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE.
 
  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Towar wolny od wad.
  2. Podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta reguluje Kodeks Cywilny oraz ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U.2020.287).
  3. Klient może zgłosić reklamację w formie pisemnej drogą pocztową na adres: Prosperita sp. z o. o. Porosły, ul. Wierzbowa 57 16-070 Choroszcz, elektroniczną na adres e-mail: prosperita@pirol.pl lub osobiście w dowolnym sklepie stacjonarnym prowadzonym przez Prosperita sp. z o. o. W sytuacji zgłoszenia reklamacji drogą elektroniczną odpowiedź na reklamację następuje również w formie elektronicznej na adres mailowy, z którego została wysłana reklamacja.
  4. Reklamacje rozpoznawane są niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
  5. W reklamacji należy opisać niezgodność towaru z umową, podać informacje niezbędne do zidentyfikowania zamówienia, a także wskazać, czy Klient żąda usunięcia wady lub wymiany na rzecz wolną od wad lub obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. Klient nie może odstąpić od umowy, jeśli wada jest nieistotna. Załączenie paragonu lub faktury VAT dokumentującej zakup nie jest konieczne, ale ułatwi rozpatrzenie reklamacji.
  6. Klient nie ma prawa żądać obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, jeżeli podmiot odpowiedzialny z tytułu rękojmi niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
  7. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi jest obowiązany dostarczyć reklamowany Towar na adres: Prosperita sp. z o. o. Porosły, ul. Wierzbowa 57 16-070 .
  8. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni i poinformuje Klienta o sposobie jej załatwienia drogą elektroniczna na wskazany przez Klienta adres lub telefonicznie na wskazany przez Klienta numer telefonu.
  9. Klientowi przysługuje prawo do reklamacji towaru z tytułu niezgodności towaru z umową w ciągu 2 lat od daty wydania rzeczy bezpośrednio Klientowi.
  10. Powyższe uregulowania nie ograniczają praw Konsumentów wynikających z ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U.2020.287) oraz z Kodeksu Cywilnego.
§ 10. DANE OSOBOWE.
 
  1. Administratorem danych osobowych Klienta przekazanych przy rejestracji konta lub złożeniu zamówienia (w tym: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy) jest Prosperita spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Białymstoku.
  2. Dane osobowe podane przy zakładaniu konta, a następnie składaniu zamówienia przetwarzane będą w celach: a. realizacji i obsługi zamówień na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, który wskazuje, że przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, którego stroną jest Klient, którego dane dotyczą, b. podjęcia działań na żądanie Klienta, którego dane dotyczą, przed zawarciem umowy, c. ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń oraz statystycznych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora. d. w przypadku wyrażenia zgód na marketing dane są przetwarzane również w celach marketingowych (podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli zgoda Klienta).
  3. Odbiorcą danych osobowych będą podmioty współpracujące z Administratorem, które wspierają go w czynnościach świadcząc usługi: administracyjne, marketingowe, informatyczne (w tym udostępniając stosowne oprogramowania wykorzystywane przy realizacji zamówienia), dostawcy zamówień złożonych w sklepie internetowym, płatności.
  4. Administrator nie zamierza przekazywać danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
  5. Dane osobowe podane w celu realizacji i obsługi zamówienia będą przechowywane do upływu okresów przedawnień roszczeń wynikających ze zrealizowanych zamówień, a dane przetwarzane w celach marketingowych – do czasu wycofania zgód lub do czasu wniesienia sprzeciwu wobec ich wykorzystywania.
  6. Klientowi przysługuje prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych, cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W przypadku uznania, że doszło do naruszenia danych osobowych Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych z siedzibą w Warszawie.
  7. Wszystkie zgody są dobrowolne. Każdą ze zgód Klient może wyrazić na etapie zakładania konta w Sklepie internetowym, jak i później w ustawieniach swojego profilu lub ustawieniach przeglądarki.
  8. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się na stronie sklepu w Polityce Prywatności.
§ 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
 
  1. Językiem, w którym zawierane są Umowy Sprzedaży, jest język polski.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn (np. zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw; zmiany zakresu, odpłatności lub formy świadczonych Usług Elektronicznych, zmiany adresu Sprzedawcy) – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów będących jednocześnie Konsumentami i korzystających ze Sklepu Internetowego lub zawierających Umowy Sprzedaży przed dniem 10 wejścia w życie zmian, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
  3. Zmiany Regulaminu obowiązują od dnia ich opublikowania na stronie internetowej www.prosperita.pirol.pl i mają zastosowanie do Umów Sprzedaży zawieranych po tej dacie.
  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a zwłaszcza Kodeksu Cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku (Dz.U.2020.344), a także ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U.2020.287).
  5. Spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem w pierwszej kolejności rozwiązywane będą polubownie. Strony mają 21 dni na rozwiązanie sporu w sposób polubowny, a w przypadku bezskutecznego upływu terminu sprawa może zostać skierowana do sądu powszechnego. Spory z Klientem będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane właściwym sądom powszechnym. Spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

Śledź nas na Facebooku